3 en 4 september: Castricums Smaakmakers Festival

Castricum – Op zaterdag 3 en zondag 4 september vindt de eerste editie van het Castricums Smaakmakers Festival plaats. Het dorpshart van Castricum verandert dan in een festivalterrein door en voor Castricummers, lokale cultuurmakers, lokale horecaondernemers en bezoekers die Castricum aandoen. Twee dagen rondstruinen, genieten van lekker eten, drinken en cultuur. En vooral gezellig samen zijn met familie, vrienden en buren.

Wethouder Roel Beems zal het evenement openen tezamen met het Groot Castricums Smaakmakerskoor onder leiding van Marieke Zondervan. Daarna zijn er op drie podia allerlei optredens: op het Dorpsplein, Bakkerspleintje en Kerkplein. Elk plein heeft zijn eigen signatuur. Hierdoor is het voor de bezoekers duidelijk waar ze moeten zijn voor welk aanbod. De acts zijn akoestisch of licht versterkt en worden uitgevoerd door Castricumse solisten, bands, stand-up comedians, orkesten, koren en DJ’s. Daarnaast wordt elk podium bezocht door enkele professionele acts. Beide dagen worden afgesloten met een knallende headliner. Zo kunnen we al verklappen dat Kasper van Kooten op zaterdagavond een preview van zijn theaterconcert komt geven.

Culinair programma

Het evenement wordt door lokale horeca gevoed. De restaurants en cafés rondom het dorpshart bieden in of voor hun eigen zaak passende gerechtjes aan die al wandelend kunnen worden afgenomen. Voor horeca buiten het dorpshart zijn kraampjes of foodtrucks ingericht. Zaterdag 3 september duurt het festival van 15.00 tot 22.00 uur, zondag 4 september van 13.00 tot 21.00 uur. Op https://linktr.ee/smaakmakerscastricum komen een plattegrond van het festivalterrein en een overzicht van alle activiteiten.

Bijdragen aan het Smaakmakers Festival?

Ben jij ook een echte Smaakmaker en wil je je naam aan dit event verbinden? Dan zijn er verschillende manieren om het festival te sponsoren. Neem hiervoor contact op met Henk Ruijter (ruijter23@ziggo.nl / 06 18875880). (Afbelding: aangeleverd)